Gay Batman Korkusu Yarasa Kadını Hayata Getirdi
1956'da gelişi sadece Batman ve Robin'in rutinini canlandırmakla ilgili değildi.
1956’da gelişi sadece Batman ve Robin’in rutinini canlandırmakla ilgili değildi.
1950’lerin ortalarında, Batman ve Robin çizgi romanlarının denenmiş ve gerçek bir formülü vardı: Dinamik İkili, Joker / Penguin / Catwoman ile karşılaşır, Gotham City’nin en acımasız kötü adamlarıyla mücadele eder, günü kurtarır ve görkemli Wayne Malikanesi’nde emekli olur. bazı iyi kazanılmış boş zamanlar için. Bu temel ritim, Robin’in 1940’ta piyasaya sürülmesinden bu yana Pelerinli Haçlıların maceralarını dikte etti, ancak Temmuz 1956’da okuyucular, Bat ailesine renkli, büyüleyici yeni bir ek tarafından şaşkına döndü.
Detective Comics 223’ün kapağında açıklanan Batwoman, Batcave’in statükosunu sarstı. İşte Gotham’ın saflarına büyük bir katkı vardı ve süper kahraman oyununda Batman ve Robin’i alt edebildi. Ancak kadın süper kahramanın gelişi sadece Batman ve Robin’in rutinini canlandırmaktan ibaret değildi; aynı zamanda Kara Şövalye ve Harika Çocuk’un kötü adamları yumruklamaktan daha fazlasını paylaştığı algılanan alt metne kısa devre yaptırmayı amaçlıyordu.
1954’te Alman psikiyatrist Fredric Wertham’ın Masumun Baştan Çıkarma adlı kitabı Amerika’yı sardı. Ülke, 10 sentlik bir paniğin ortasındaydı, korkunç çizgi romanların -yalnızca süper kahraman öykülerinin değil, tatlı aşk hikayelerinin, batı filmlerinin, korku ve bilim kurgu kitaplarının- ulusun çocuklarını ihtişam sanrılarıyla yozlaştırmasından korkarak felç olmuştu. ve ahlaksız şiddet fantezileri. (EC Comics ‘Crime SuspenStories 22, Nisan / Mayıs 1954’te elinde kanlı bir balta tutan bir adam ve vücudu arka planda dururken bir kadının kopmuş kafasını içeriyordu.)
Wertham ve kitabı ebeveynlere ve diğer uygunluk temsilcilerine, evet, çizgi romanların gerçekten de ergenlerin ahlaki, duygusal, ruhsal ve cinsel esenliklerini çürüttüğünü söyledi. Şüpheli iddialarının daha sonra sahte araştırmalardan geldiği gösterildi, ancak o zamanlar özellikle süper kahramanlar söz konusu olduğunda zorla iniş yaptılar. Zamanın en popüler çizgi roman kahramanı olan Süpermen faşistti. Ve Batman ve Robin arasındaki dinamikte Wertham, “birlikte yaşayan iki eşcinselin dilek rüyasını” gördü.
Genel olarak endüstri için, Masumun Baştan Çıkarılması, hükümeti kitaplara dokunmaktan alıkoymak için kendi kendini sansürleyen Çizgi Roman Kod Otoritesine yol açtı. Ve özellikle Batman’i “güvenli” hale getirmeye geldiğinde, National Comics (DC Comics’in öncülü) bir sevgi ilgisine ihtiyacı olduğuna karar verdi ve Batwoman doğdu.
Üst düzey bir sirk akrobat ve dublör motosikletçi olan Kathy Kane, Batman’in suçla savaşma adımlarını takip etmeye can attı. Elindeki alet çantasını – hapşırma pudrası pufu, kelepçe olarak ikiye katlanan çekicilik bilezikleri, göz yaşartıcı gaz parfümü – sakladığı büyük bir serveti devraldıktan sonra şansını yakaladı. Hatta mülkünün altındaki terk edilmiş bir madende gizlenmiş kendi Batcave’i bile vardı. 1956’daki ilk çıkışından sonra Batwoman, 50’ler ve 60’ların başında bir Bat ailesi oldu; yeğeni Betty Kane, 1961’de tanıtılan ve 1967’de Barbara Gordon ile değiştirilen orijinal Bat-Girl bile Robin’e kendi heteroseksüel aşkını veren oldu.
Ama Batwoman amacına hizmet ederken – Bruce Wayne ve Dick Grayson’ı düzeltmek için – belki de Batman ve Robin’den daha fazla ihlalciydi. Marlon Brando’nun The Wild One’da deri kaplı motorcu isyanı için şablon oluşturmasından üç yıl sonra ve The Shangri-Las’ın “Paketin Lideri” ni ölümsüzleştirmesinden yaklaşık on yıl önce Kathy Kane, kadınları bağlayarak tanımlanan bir çağda yalnız bir kadın evlilik ve mutfaklar – Gotham’ı bir motosikletle gezdi, kötü adamları cildi sıkı bir elbise içinde yakaladı. Zeki, güzel bir baş belasıydı ve Bruce Wayne – ve Batman hayranları – yeterince alamadı.
Yine de 1964’te National Kathy Kane’i Gotham’dan uzaklaştırdı. Detective Comics 485’te (Eylül 1979) öldürülmeden önce, sonraki 15 yıl boyunca burada göründü. Hareket, uzun süredir Batwoman hayranlarına pek uymadı.
Marianne T. Hauser DC editörlerine şunları yazdı: “Ne Batman’da ne de Dedektif’te uzun dönemler boyunca çok az kadın karakter gelişti. “Yarasa Kadın, eski bir Batman’in havasız, esnek olmayan, aşırı ahlaki tutumlarından canlandırıcı bir değişiklikti. Değişti ve büyüdü, neden yapamadı? ”
Batwoman’ın servetinin değişmesi biraz zaman aldı. Çığır açan Kriz Sonsuz Dünyalarda Kriz (1985-86) sırasında DC sürekliliğinden silindikten sonra, Batwoman 30 yıl boyunca sanal olmayan bir varlık haline geldi. Ancak bir başka çizgi-geniş etkinliğin parçası olarak, yine, son derece popüler olduğunu kanıtlayan ve DC’nin ve ana akım süper kahraman çizgi romanlarının 1956’dan beri ne kadar ilerlediğini gösteren bir enkarnasyonda yeniden dirildi.
52 sayı 11’de, (Eylül 2006) tanıtılan yeni Batwoman, a / k / a Kate Kane (ilk olarak 52 sayı 7’de ortaya çıktı), kırmızı botlar ve eldivenlerle vurgulanan siyah bir kostümle kaplı hayalet beyazı tenli ateşli bir kızıl saçlıydı. ve göğsünde yarasa arması. Kathy gibi Kate de Batman’den ilham aldı ve Gotham’ın sokaklarını temizledi ve kanun kaçağı yapmak için bir servete erişim sağladı. Ve Pelerinli Crusader ortadan kaybolduktan sonra (uzun hikaye), Gotham’ın saçma sapan kara şövalyesi oldu.
Ancak dünyanın (sadece çizgi roman hayranlarının değil) yeni Batwoman’ı fark etmesini sağlayan şey, DC’nin onu lezbiyen yapma kararıydı. Batman’in algılanan eşcinsel sorunlarının heteroseksüel bir çözümü olarak ortaya çıkan karakter, artık kendisi de queer idi.
Normalde çizgi roman ritminde olmayan yayınlardan dikkat çeken bir hareketti ve şaşırtıcı olmayan bir şekilde bazı hayranlardan ve uzmanlardan eleştiri topladı. Ancak geri döndüğünden beri, Batwoman’a DC evreninde önemli bir rol verildi. Bir süre Detective Comics’in baş karakteriydi ve Batman kitaplarında ortaya çıkan çarpık pembe dizide önemli bir figürdü. Aralık 2018’de, şovların yıllık crossover etkinliği sırasında DC’nin CW televizyon evreniyle (Arrow, The Flash, Supergirl) tanıştığı zaman en büyük izleyicisine ulaşacak. Ruby Rose (Orange is the New Black) tarafından canlandırılan Kate Kane’in küçük ekran çıkışı, 2019’da prömiyer yapacak olan Caroline Dries (The Vampire Diaries) tarafından yazılan bir Batwoman serisinin öncüsü olacak.
Kendini lezbiyen olarak tanımlayan Rose, Jimmy Fallon’a “Büyürken, televizyon seyrederken, televizyonda kendisiyle özdeşleşebileceğim birini hiç görmedim – süper kahraman bir yana,” dedi. Batwoman rolünü aldıktan sonra, kendisi gibi çocukların artık “bunun büyümesini izleyip onunla ilişki kurabileceklerini, güçlenmiş hissedebileceklerini ve bir süper kahraman olabileceklerini düşünebileceklerini” fark etti.
Suç savaşçısı olarak 60 yılı aşkın süredir, Batwoman korkunç planlara ve zorlu davalara katlandı – varoluştan silinmek de dahil. Yine de, tüm büyük süper kahramanlar gibi, panellerdeki aksiyonun ötesinde okuyucular, hayranlar ve içerik oluşturucularla bağlantı kurarak dayandı. Her karakter için kıskanılacak bir yörünge, özellikle de iffetli korkulardan doğan biri.
Kaynak: history.com
Çeviri: Sensation